Nee, in het CO2-probleem geloof ik niet.
Het is gewoon een vaststaand feit dat er de afgelopen 100 tot 200 jaar de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer spectaculair is toegenomen.
Dat kun je dus niet te geloven, want dat is een feit.
Ik wil het je nog wel een keer piekfijn uitrekenen.
Hier op het forum heb ik al een keer uitgerekend wat de toename van de concentratie CO2 door de mensheid is en die komt griezelig dicht bij de waardes die men vindt door ijsboringen.
Meest logische oorzaak is de mensheid, omdat er geen andere oorzaken aan te wijzen zijn.
http://www.neoweb.nl/forum2/index.php/topic,3573.0.htmlIn mijn epistel wordt uitgegaan van zo'n 45 miljard kg CO2 per dag. Uit recente (juni 2007) metingen blijkt dat we al op een uitstoot zitten van dagelijk 70 miljard kg broeikasgassen.
Iedere dag 70 miljard kg in de atmosfeer pompen. Wedden dat je dat na 100 jaar gaat merken!
Ga dat maar eens uitrekenen!
Dat er vroeger ook periodes waren van verhoogde concentraties CO2 is natuurlijk makkelijk praten. Vroeger was er ook minder zuurstof, waren de zeeen niet zo zout en liepen er dino's rond. Dus? Het gaat om het hier en het nu. (
www.hier.nu)
Als destijds grote bosbranden een half continent in de fik zetten, heb je al een mogelijke oorzaak.
Verder was het klimaat toen inderdaad heel anders. Ook de zeespiegel lag stukken hoger.
Al die CO2 is in miljoenen jaren netjes in de bodem beland. En nu gaan wij dat massaal weer in de atmosfeer brengen!
Als we willen kunnen we sinds +/- 1850 in zo'n 200 tot 300 jaar alle olie er doorheen brassen.
Kolen duurt iets langer, daar is nog zo'n 500 jaar van op voorraad.
Dus in zo'n 400 tot 600 jaar brengen we alle CO2 van miljoenen jaren weer terug in de atmosfeer.
HALLO... BEN JE WAKKER!Weet je wat dat betekend!
De huidige CO2 stijging is voornamelijk aan onze kolen- en olieconsumptie te danken.
Dat is een feit.
Gevolg van meer CO2??
-Het meest waarschijnlijke is een temperatuursstijging (dat blijkt ook uit ijsboringen)
Gevolg van temperatuursstijging?
-Smelten van gletsjers en landijs.
Gevolg van smelten van gletsjers en landijs?
-Stijging van de zeespiegel?
Hoe groot is die stijging?
-Ramingen lopen uiteen maar de stijging zal ergens tussen de 30 cm en 80 cm voor de komende 50 tot 100 jaar. (het positieve scenario)
-Andere ramingen gaan uit van 60 tot 240 cm in de komende 50 tot 100 jaar.
Roepen dat het CO2-probleem niet bestaat is gewoon dom en kortzichtig. De cijfers liggen gewoon op tafel!