0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Ik vind het echt vreemd dat je nog niet overal je eigen stroom terug kan leveren aan het stroomnet. In Duitsland is dat wettelijk vastgelegd, waardoor er een enorme impuls voor zonnepanelen is gekomen. Doen ze dat nog niet in België en Nederland??
http://www.elektrischeauto.nl/modellen/Viel de subsidie toch een beetje tegen?
heel eenvoudig ,omdat als ik me goed herinner jij iets van 0,15 pleuroos van de netbeheerder zou krijgen en een auto (ook een elektrische ) kost meer.Bovendien (en ik wil je niet ontmoedigen) een elektrische auto vergt speciaal opgeleid personeel en dat is niet overal te vinden,ik weet niet hoe het in België is ,maar hier is het waardeloos.Verkopen gaat goed maar voor reparatie moest ik naar göteborg of drie weken wachten en dat stond niet in de garantievoorwaarden.
Restitutie.In nederland mag je tot 2000KWh terugleveren tegen de prijs incl. btw. (restitutie)Daarboven wordt de kale stroomprijs vergoed.
Restitutie is een middel van de overheid om misbruik te voorkomen.Bij stroomproductie maakt het niet uit of je deze stroom teruglevert of verkoopt.
Restitutie is een middel van de overheid om misbruik te voorkomen.
Dan zit je dus met een dieselmotor met een rendement van 40% en een elektromotor met een rendement van rond de 85%,dat is dus niet goedkoop en gebasserd op het vermogens verlies denk ik niet dat er een wet hoeft te komen om dat soort praktijken aan te pakken .Hooguit een wetje om dat soort mensen tegen zichzelf te beschermen.
Quote from: Harrie on June 03, 2010, 07:48:28 AMDan zit je dus met een dieselmotor met een rendement van 40% en een elektromotor met een rendement van rond de 85%,dat is dus niet goedkoop en gebasserd op het vermogens verlies denk ik niet dat er een wet hoeft te komen om dat soort praktijken aan te pakken .Hooguit een wetje om dat soort mensen tegen zichzelf te beschermen.Dat is niet helemaal waar. Een dieselmotor met een rendement van 40% had je immers al voordat je hem ombouwde naar elektrisch dus dat maakt niet uit. Je krijgt dan wel het verminderde rendement van de dynamo en de elektro motor voor je kiezen, maar als dat je € 100,- wegenbelasting per maand scheelt haal je dat er ERG makkelijk uit.
Nu niet nog een keer komen met zo'n "slimme" opmerking,dit was de laatste keer dat ik serieus inga op zoiets .
moet je toch eens leren lezen en vooral dat bericht waar ik op reageer.echt een waardeloze reactie.
Mooi, iedereen op het puntje van zijn bureaustoel en ik zit lekker relaxed op de bank.
Waar het mij om gaat : 1.Diesel of andere fossiele brandstoffen gebruiken als directe en indirecte energiebron incl. U235 voor hetaandrijven van electrisch vervoer welke wegenbelastingvrij is. Ik snap niet dat sommige diesel auto'swegenbelasting vrij zijn bestempeld, onbegrijpelijk.
2.Garantiestellingen voor electrisch vervoer betreft rekeningrijden, het investeringsvoordeel voor de consument op langere termijn garanderen.